maandag 7 november 2011

De beroemde knoopjurk

Velen gingen mij al voor en maakten voor zichzelf een knoopjurk. Ik heb altijd net even wat meer tijd nodig maar nu ben ik totaal om. Wat een fantastisch patroon is dit!
Het patroon komt uit de Knipmode van februari, model 12. De jurk wordt van rekbare stof gemaakt, deze is van tricot met verschillende kleurtjes door elkaar en wat flock folie erop, een beetje fluweelachtige strepen zeg maar.

Het bovenpand bevat een knoop oftewel de delen zitten om elkaar heen gedraaid. Omdat het maken hiervan nogal moeilijk in tekst is weer te geven heeft de Knip een fotohandleiding bij dit patroon gemaakt. Ideaal, als je die handleiding volgt zit de jurk zo in elkaar.

Stof voor knoopjurk nummer 2 (rechtsboven op de foto) ligt al klaar. Ik heb de jurk iets korter gemaakt dan in het patroon stond aangegeven. Ik ben namelijk niet zo lang en ik heb in het achterpand 2 coupenaadjes gezet om de stof mooi langs mijn holle rug te laten lopen.

5 opmerkingen:

  1. Ooh mooi zeg! Inderdaad een mooi model en de stof is prachtig. Hij staat je super!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een perfect modelletje om in meerdere stofjes te maken. Hij staat je ontzettend goed.

    Op naar nummer 2!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!!! Leuke lengte, staat je goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij staat je geweldig! heel mooi die stof.
    En de keukenmuur is ook prachtig geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette