dinsdag 12 mei 2015

Mamma Mia

Quinty speelt mee in de musical Mamma Mia en daar is kleding voor nodig. Abba kleding noem ik het voor het gemak.
Stof heb ik inmiddels in huis, velours de panne en organza. Vreselijk om mee te werken maar het moet zo goedkoop mogelijk gemaakt worden natuurlijk.
De meiden die de pakken dragen zijn 15 en 16 jaar oud. En variëren van 1.65 m tot 1.80 m. in lengte.

Nu moet ik nog een patroon zien te vinden en dat vind ik lastig. Wie heeft een idee wat ik als basis kan gebruiken?

3 opmerkingen:

  1. Hoi, voor de broek zou ik een legging maken die je onderaan weer wijder laat uitlopen of versierd met stroken stof. Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een carnavalspatroon? Zoiets?
    http://www.naaipatronen.nl/carnavalkostuums-verkleedkleren-patronen/dames/burda-2373.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jos, aan de hand van die tekening kom ik al een heel eind. Vanuit een gewoon shirt kan ik dat denk ik zelf wel tekenen.

      Verwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette